Інформація для батьків


  

Що входить до поняття режиму?

     Тривалість, організація і розподіл протягом доби всіх видів діяльності, відпочинку та приймання їжі. Розрізняють такі види діяльності школярів: навчальна, трудова, спортивна. Відпочинок поділяється на пасивний та активний.
     В режимі дня школяра є 6 загальних компонентів: сон, перебування на свіжому повітрі, навчальну діяльність, особисту гігієна та приймання їжі.
     Особливу увагу треба звернути на тривалість сну. Під час сну відновлюються працездатність організму і, в першу чергу, відновлюються функції мозку.
Якщо школярі недосипають годину-півтори, то їх працездатність буде нижче норми, особливо — під час перших двох уроків.
    Захоплення переглядом телепередач чи комп"ютером, крім годин сну, може відбирати час, який підліток повинен проводити на повітрі, займатися спортивними вправами. При такому режимі накопичується втома, що може призвести до сумних наслідків.
    Важливо раціонально розподілити протягом доби компоненти режиму, знайти їх чергування. Зміна діяльності є відпочинком.
    Для школярів важливим є чергування навчальної діяльності з фізичними вправами та іграми на свіжому повітрі, важкого уроку з легким, творчої праці з суспільно корисною працею.
    Кожен день повинен розпочинатися з ранкової гімнастики, яка пробуджує й заряджає організм бадьорістю, допомагаючи увійти в ритм робочого дня.
    Сучасна школа вирізняється більш значною інтенсифікацією учбового процесу, збільшеним об’ємом інформації, ніж декілька років тому. Навчальна програма є великою й складною. Для її вивчення від учнів вимагається значного розумового напруження, а це призводить до втоми.  Повністю виключити втому, поєднану з навчальними заняттями неможливо. Але віддалити її наставання можна за допомогою правильної організації режиму праці та відпочинку.
     Раціональне харчування — одне із головних умов для росту та розвитку організму. їжа повинна бути достатньою за об’ємом, вміщувати необхідні для життєдіяльності організму речовини, покривати енергетичні затрати згідно віку людини, умовами його життя.
    Інтервал між прийомами їжі повинен бути не менше 3-3,5 годин і не більше 4-4,5 годин. Дуже важливо їсти в одні і ті ж години. У школі обов’язковим є гарячий сніданок. Сніданок складає 1/4 раціону харчування, основне приймання їжі — обід, вечеря рівноважна сніданку і не пізніше за 1,5-2 години до сну.
    День починається з гарячого сніданку — достатньо калорійного. Другий сніданок учні отримують в школі після 3-го уроку, тобто через 3-3,5 години від першого. Сніданок складається з гарячої м’ясної або рибної страви з гарніром, чаю. На обід — салат або вінегрет, суп, риба чи м’ясна друга страва з гарніром, компот.Такі продукти, як м’ясо чи риба, молоко, овочі та хліб є обов’язковими в щоденному меню школяра.
      Отже, дотримуючись правильного режиму дня, можна зберегти не тільки здоров’я, але і час для цікавого змістовного життя.

 Батькам 5-класників
  У п'ятому класі багато що для дітей стає новим: вчителі, предмети, форма навчання, а інколи і однокласники.

    Найбільш складним для п'ятикласника є перехід від одного звичного вчителя до взаємодії із декількома вчителями-предметниками. Ламаються стереотипи, самооцінка дитини: адже тепер його оцінює не один педагог, а декілька.
    1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

    2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

    3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

    4.  Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

    5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

    6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

    7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

    8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

    9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

   10.  У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

   11.  Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

   12.  Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

   13.  Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

   14.  Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

   15.  У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

Немає коментарів:

Дописати коментар